Jeg tænkeskriver de andre og stedet

20130530-005606.jpg
En uge
uden skriveri-tænketank-tidsrums
udfyldninger giver det
sandsynlige resultat,

at den efterfølgende uge
benyttes til andet
og mere end
at ikke-skrive

Tiden falder af
i store flager
som er den til
i romersk marmor

20130530-010225.jpg

Skriveriet
i sig selv
er ikke
så meget

At være
fokuseret
optaget koncentreret
ikke-afbrudt

Skrivende selvoptaget,
paradokset mig,
er tæt på
at gøre sig

Fornemmelsen er lige modsat og muligvis
også resultatet, nemlig det,
at lige pludselig og i kraft af skriveriet
er tanken og udsynet absolut

Meget mere
end mig
selv, når
det sker

Jeg
skriver
altså skriver
jeg

20130530-010823.jpg

Jeg tænkeskriver de andre og stedet
og så er vi på en måde til
i vores fælles væren som beskrevet,
af min skriftlighed

Uden skriften som mellemrum
eller forbindende led
er det gentagelsen,
de få men gyldige ord

Det kendte
og foretrukne
sat sammen
til et hele

Jeg er
noget med
mit jeg
som er ikke-skriften.

20130530-011106.jpg

Skriv et svar

